Vindbaarheid

Een must voor ieder bedrijf: goed gevonden worden in de zoekmachines. Een goede inzet van organische- en/of betaalde zoekmachinemarketing zorgt voor meer leads en klanten.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

De termen SEO en SEA hoor je snel wanneer je het over vindbaarheid hebt. Beide afkortingen zijn vormen van marketing om de positie in de zoekmachine te verbeteren. SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Dit betekent kort gezegd: het verbeteren van organische vindbaarheid. Het kost dus niet direct geld om hoger te komen in de zoekmachines, in tegenstelling tot SEA.

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising. Dit is de betaalde variant. Je betaalt Google om jouw website boven de organische resultaten te plaatsen. Het kost pas geld wanneer bezoekers op je link klikken, Pay Per Click (PPC), noemen ze dat. Deze kosten per klik zijn niet vast. Deze kosten worden bepaald door factoren zoals concurrentie en de strategie achter je campagnes.

Is SEO of SEA iets voor mij?

Zeker! Het is aanbevolen in ieder geval SEO in te zetten. Mocht je willen groeien, is het verstandig een combinatie van SEO en SEA in te zetten om je online positie te versterken.

Er zijn veel manieren om je organische positie te verbeteren. Het begint bij de inhoud van je webpagina’s. Daarnaast is een snelle website een graadmeter voor Google om je positie te verhogen. Wil je meer weten over SEO en/of SEA? We vertellen je er graag meer over.

online vindbaarheid

Meer weten over
zoekmachine marketing?

Zit je niet direct te wachten op een offerte, maar wil je gewoon wat meer informatie? We helpen je graag! Vul onderstaand formulier in en we helpen we binnen één werkdag.

Voordelen van SEO en SEA